در دیدار ظریف با وزیر امورخارجه امارات چه گذشت؟ - تازه های روز دنیا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به مردى که از او خواست تا پندش دهد فرمود : ] از آنان مباش که به آخرت امیدوار است بى آنکه کارى سازد ، و به آرزوى دراز توبه را واپس اندازد . در باره دنیا چون زاهدان سخن گوید ، و در کار دنیا راه جویندگان دنیا را پوید . اگر از دنیا بدو دهند سیر نشود ، و اگر از آن بازش دارند خرسند نگردد . در سپاس آنچه بدان داده‏اند ناتوان است ، و از آنچه مانده فزونى را خواهان . از کار بد باز مى‏دارد ، و خود باز نمى‏ایستد ، و بدانچه خود نمى‏کند فرمان مى‏دهد . نیکوان را دوست مى‏دارد ، و کار او کار آنان نیست و گناهکاران را دشمن مى‏دارد ، و خود از آنان یکى است . مرگ را خوش نمى‏دارد ، چون گناهانش بسیار است و بدانچه به خاطر آن از مردن مى‏ترسد در کارست . اگر بیمار شود پیوسته در پشیمانى است ، و اگر تندرست باشد سرگرم خوشگذرانى . چون عافیت یابد به خود بالان است ، و چون گرفتار بلا شود نومید و نالان . اگر بلایى بدو رسد ، به زارى خدا را خواند ، و اگر امیدى یابد مغرور روى برگرداند . در آنچه در باره آن به گمان است ، هواى نفس خویش را به فرمان است ، و در باره آنچه یقین دارد در چیرگى بر نفس ناتوان . از کمتر گناه خود بر دیگرى ترسان است ، و بیشتر از پاداش کرده او را براى خود بیوسان . اگر بى نیاز شود سرمست گردد و مغرور ، و اگر مستمند شود مأیوس و سست و رنجور ، چون کار کند در کار کوتاه است و چون بخواهد بسیار خواه است . چون شهوت بر او دست یابد گناه را مقدّم سازد ، و توبه را واپس اندازد و چون رنجى بدو رسد از راه شرع و ملّت برون تازد . آنچه را مایه عبرت است وصف کند و خود عبرت نگیرد ، و در اندرز دادن مبالغه کند و خود اندرز نپذیرد . در گفتن ، بسیار گفتار ، و در عمل اندک کردار در آنچه ناماندنى است خود را بر دیگرى پیش دارد ، و آنچه را ماندنى است آسان شمارد . غنیمت را غرامت پندارد و غرامت را غنیمت انگارد . از مرگ بیم دارد و فرصت را وامى‏گذارد . گناه جز خود را بزرگ مى‏انگارد و بیشتر از آن را که خود کرده ، خرد به حساب مى‏آرد ، و از طاعت خود آن را بسیار مى‏داند که مانندش را از جز خود ناچیز مى‏پندارد . پس او بر مردم طعنه زند و با خود کار به ریا و خیانت کند با توانگران به بازى نشستن را دوست‏تر دارد تا با مستمندان در یاد خدا پیوستن . به سود خود بر دیگرى حکم کند و براى دیگرى به زیان خود رأى ندهد ، و دیگران را راه نماید و خود را گمراه نماید . پس فرمان او را مى‏برند و او نافرمانى مى‏کند . و حق خود را به کمال مى‏ستاند و حق دیگرى را به کمال نمى‏دهد . از مردم مى‏ترسد ، نه در راه طاعت خدا و از خدا نمى‏ترسد در راه طاعت بنده‏ها . [ و اگر در این کتاب جز این گفتار نبود ، براى اندرز بجا و حکمت رسا ، و بینایى بیننده و پند دادن نگرنده اندیشنده بس مى‏نمود . ] [نهج البلاغه]
 
جمعه 92 آذر 8 , ساعت 6:52 عصر

دکتر ظریف با اشاره به این که زمینه برای گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی فراوان است، فضای مساعد موجود برای گسترش همکاری ها را یادآور شد و آمادگی کشورمان را برای افزایش همکاری های فیمابین در کلیه زمینه ها اعلام داشت.

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای روابط دو جانبه با همسایگان خود بویژه کشور دوست و برادر امارات متحده عربی اهمیت زیادی قائل است.

به گزارش انتخاب به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، دکتر « محمد جواد ظریف» روز پنجشنبه در دیدار شیخ « عبدالله بن زاید آل نهیان » در تهران با اشاره به این که به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران ، منطقه متعلق به همه کشورهای آن است، افزود: صلح، پیشرفت و بهروزی منطقه نیز برای همگان است.

ظریف اظهارداشت: هر چه زمینه های پیشرفت ، گسترش و توسعه افزونتر باشد؛ توسعه ، رفاه، صلح و آرامش برای همه بیشتر می شود.

وی تصریح کرد : ما هر گونه پیشرفت را برای کشورهای این منطقه توفیقی برای خود و هرگونه خطر و تهدید برای کشورهای منطقه را ضد خود تلقی می کنیم .

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: امنیت و توسعه منطقه را جدایی ناپذیر می دانیم و روابط خود با کشورهای منطقه را در این قالب می بینیم.

دکتر ظریف با اشاره به این که زمینه برای گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی فراوان است، فضای مساعد موجود برای گسترش همکاری ها را یادآور شد و آمادگی کشورمان را برای افزایش همکاری های فیمابین در کلیه زمینه ها اعلام داشت.

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی نیز در این دیدار با اشاره به چشم انداز و افق جدید برای روابط دو کشور ، گفت: ما با جمهوری اسلامی ایران همسایه هستیم، اما به این سطح اکتفا نمی کنیم و خواستار آن هستیم که شریک این کشور باشیم.

شیخ « عبدالله بن زاید آل نهیان » با اشاره به این که فرصت های همکاری زیادی داریم که می توانیم در مورد آنها گفت و گو کنیم، اضافه کرد : ما در امارات متحده عربی همواره شریک ایران بوده ایم و امروزه نیز قصد داریم شریکی قویتر از گذشته باشیم .

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی خاطرنشان کرد: این علایق ریشه در تاریخ و گذشته های دور دارد و امروز تجدید شده و می خواهیم در آینده نیز گسترده تر شود.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان با اشاره به این که به اعتقاد ما امنیت، آرامش و پیشرفت هر کشور در منطقه بر سایر کشورهای منطقه تاثیر گذار است، از تلاش های به عمل آمده برای موفقیت مذاکرات هسته ای در ژنو تقدیر کرد.

وی گفت : این مسئله بر کل کشورهای منطقه تاثیر مثبت داشته و امیدواریم که اثرات مثبت آن بر ایران و منطقه منعکس شود.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی در این دیدار بر ضرورت آغاز فصل جدیدی از مناسبات دو جانبه و چند جانبه تاکید کردند.

دکتر محمد جواد ظریف و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همچنین پیرامون آخرین تحولات منطقه بویژه سوریه و افغانستان تبادل نظر کرده، رایزنی و همکاری در منطقه را مورد توجه قرار دادند

زمینه های جدید فعالتر شدن بخش های خصوصی دو کشور، تقویت همکاری ها در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی، انرژی، انرژی های تجدید پذیر، محیط زیست و تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده ای نزدیک از دیگر محورهای گفت و گو و توافقات دو وزیر در این دیدار بود .

دکتر ظریف در این دیدار که همچنین پیرامون تحولات جاری در منطقه از جمله اوضاع در افغانستان و سوریه رایزنی شد، وخامت اوضاع انسانی ناشی از در گیری ها، تروریسم ، افراط گرایی و فتنه فرقه گرایی را از مشکلات اصلی کشورهای منطقه دانست.

وی تصریح کرد که همه کشورهای منطقه باید به صورت جمعی برای مقابله با این پدیده های شوم همکاری نمایند .

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی نیز با اشاره به تحولات سوریه و افغانستان به عنوان چالش های بزرگ منطقه ، مخاطرات فرقه گرایی و افراط گرایی را خاطرنشان ساخت و بهترین و تنها راه برای رفع این مشکلات را راه حل سیای توصیف کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ